
Eirik Alfstad Johansen
Life Navigational SupporterLivsnavigatørene
Tydeliggjøre livsnavigasjon som tema, fagfelt og praksis. Gjøre livsnavigasjon og livsarkitektur mer konkret og håndgripelig. Identifisere og utveksle tankegods og tilnærminger på tvers av religion, filosofi, psykologi, vitenskap og faglige siloer.
Manifest
Praksisene, reglene og rammene for fellesskapet.Dialog
Vi treffes i video-prat mandager fra 9 - 10.
Den stående agendaen er:
- Innsjekk: Introduksjon av gjester og hva de håper å få ut av å kikke innom
- Status på manifest (hva fungerer og ikke)
- Status rekruttering (seleksjonskriterier og kandidater)
- Domenefaglige utfordringer (prioriteringer og problemstillinger innen livsnavigasjon)
- Deling, gjennomgang av og eksempler på bruk av livsnavigasjonsressurser
- Utsjekk og oppsummering
Utenom treffene holder vi dialogen på en Livsnavigatørene Discord-server.
Kultur
Fellessskapet er tilnærmingsagnostisk. Det innebærer bl.a. at vi ikke ønsker oss tilnærmingsmisjonærer, enten det er i form av religion, filosofi, metode eller system.
Legg gjerne frem tilnærmingene du har tro på og som har fungert for deg, men aksepter og vis respekt for at din tilnærming ikke er for alle.
Musikk
Alle grupper med respekt for seg selv trenger en spilleliste. Har du forslag til låter som mangler? Foreslå de i Discord.
Gjest
Ønsker du å gjeste gruppa for å se om den kan være noe for deg? Vurder deg selv oppimot karaktertrekk og matchingkriteriene og send så en DM til Eirik med din motivasjon for å gjeste fellesskapet.
Emner 15
Emnene fellesskapet er fokusert på.Ønsker 8
Ting folk ønsker å finne, utrette, oppnå eller bevare som motiverer de til å komme sammen.Frykter 1
Ting folk bekymrer seg for, frykter, unngår, motarbeider eller utsetter som motiverer de til å komme sammen.Utfordringer 1
Ting folk opplever krevende eller bruker mye tid, energi og mental kapasitet på som motiverer de til å komme sammen.Selvrealiserende entreprenør
Der "vanlige" entreprenører først og fremst er opptatt av å finne noe markedet ønsker å kjøpe (Product-Market Fit) er selvrealiserende entreprenører først opptatt av å finne noe de opplever givende å bidra til, og en måte de kan få bidra slik de ønsker (Intention-Contribution Fit).